Zadání č. 1 ze dne 28. 1. 2016
Zadáno dne 28. 1. 2016 Termín odevzdání: 3. 3. 2016
Zadání dostáváte do rukou a bude zveřejněno zde na www.apriori.webnode.cz
Omluvy typu, že jste to nevěděli, neakceptuji.
-
Jaké motivace využívat cestovní ruch mají vaši klienti – hosté?
-
Charakterizujte služby cestovního ruchu.
-
Popište co se rozumí pojmem stravovací služby?
-
Uveďte, jaké jsou nejnovější trendy v oblastech ubytovacích služeb, stravovacích služeb, společenskokulturních služeb.
-
Vysvětlete pojem marketingová koncepce.
-
Vysvětlete důležitost znalosti potřeb zákazníka. Využijte stupnici podle Maslowa a Kotler – Armstrong. Porovnejte obě.
-
Jaký je rozdíl mezi ekonomickými a sociálními determinanty?
-
Popište druhy – typy turismu a turistů. Na co se u jednotlivých skupi musíte zaměřit a jak přizpůsobíte své služby jejich nárokům?
-
Jaký je rozdíl mezi výrobkovou a prodejní koncepcí?
-
Vžijte se do vaší budoucí role – jako manažer budete muset sestavit marketingový plán. Vysvětlete v 8-10 bodech jednotlivé fáze marketingového plánu.
Začnete tedy Celkovým shrnutím, což jsou hlavní cíle a strategie prto období, Dále pokračujete Situační analýzou... a zakončíte Akčními programy a Kontrolou. Vaším úkolem bude doplnit chybějící body 3-5.
-
Charakterizujte analýzu BCG a vysvětlete jednotlivé sektory.
-
Charakterizujte analýzu SWOT a vysvětlete jednotlivé sektory.
-
Jaký je rozdíl mezi marketingovým makro a mikroprostředím?
-
Marketing není jen řečnění - analyzujte současný český trh gastronomie. Zvolte formu referátu, s rozsahem 250 slov. Tato úloha je povinná a bude klasifikována jako řádná slohová práce – v předmětu ČJ.
Pro zpracování otázek a úloh můžete využít webové stránky, učebnice marketingu a odborné publikace a nebo z velké části vaše sešity s poznámkami z hodin marketingu.
Jako knihu můžete použít: Jakubíková, D.: Marketing v cestovním ruchu. 2. vydání Grada 2012 Brno.